76. GÜN

Bugün 2 şeyin 76. günü;

Arkadaşım Nuriye Gülmen ve Semih Özakça'nın açlık grevinin ve

Mehmet ve benim Londra'ya gelişimizin.


11 Mart 2017 günü hayatımla ilgili büyük bir adım attığımı zannederken, bana hayatla ilgili büyük adım atmak neymiş gösterdikleri için Nuriye ve Semih'e  teşekkür ediyorum.

Büyük egolarımızın altında ezilmiş hayatlarımızın ne kadar önemsiz olduğunu hissettiriyor bana onların haklı direnişi.

Çünkü 15 Temmuz 2017'den bu yana Türkiye'de KHK'ler ile işinden ve aşından olmuş 100.000'i aşkın insan varken bir avuç insan direniyor yada bu direniş için ölümü bile göze alabiliyor.

Mesela aynı şeyleri ben yaşasaydım, Nuriye ve Semih kadar cesur olamazdım. Nereden mi biliyorum? Rahatım çok yerindeyken kaçmayı tercih ettiğim için tabi ki. Çünkü herkes savaşçı değildir. Herkes direnişçi değildir.

Ama herkes destek olabilir. Ben Nuriye ve Semih kadar cesur, savaşçı, direnişçi değilim. Ancak üç maymunu oynayacak kadar kaypak da değilim kimse kusura bakmasın.

Haklı davaları uğruna ölümü göze almış bu insanların karşısında saygıyla eğiliyorum, onları dualarımdan eksik etmiyorum ve onlarla ilgili yapılan haberleri paylaşıyorum ki bilinsin. Daha fazlasını yapabilir miyim? Elbette yapabilirim, her zaman daha fazlası vardır.

Gelelim çoğu insan tarafından yapılan bu eylemin farklı algılanmasına. Kimisi AÇLIK GREVİ fikrini yanlış buluyor, kimisi DİRENMEYİ, kimisi sol örgütler vs tarafından DESTEKLENMEYİ. Bunlar sizin fikirleriniz ve ben saygı duymaya çalışıyorum. Ancak farkında mısınız bilmem ama Canım Ülkemde DİRENİŞ, AÇLIK GREVİ, DEVRİM ... gibi bir çok kelime öcü gibi. Kelimelerden bile korkuyoruz çoğu zaman.

Herkes karşısındakinin fikrine saygı duymaya çalışmak zorunda.

Bugün savcılığa sevk edildiler ve büyük ihtimalle tutuklanacaklar. Neden? Sebebi belli DİRENDİKLERİ için. Neye karşı? DEVLETE !?



HAYIR. Devlete karşı değil bu direniş. KHK ile hukuksuz bir şekilde işsiz kalan insanların çığlığı olmak için. Bu kadar basit ve net. Altında, arkasında bir şeyler aramaktan vazgeçin. Neden Sol Örgütler destekliyor? Yahu kim desteklesin? Ensar Vakfı mı? Turgev mi? AKP Gençlik kolları mı? Türkiye'de ne zaman hukuksuzluğun karşısında bir direniş olsa Sol Örgütler, Alevi Dernekleri ve Sanatçılar destekler, ötesi var mı?

Günlerdir bu yazıyı yazmak istiyorum ama cümleleri, kelimeleri toparlayamıyorum. Çok doluyum bu konuda çünkü. Yine de çok toparladım denilemez ama en azından çorbada benim de bir tuzum bulunsun.


Son olarak...

Canım Nuriyem ,

Adliye'den gönderdiğin videoyu izledim. Orada bile "iyiyim , beni merak etmeyin" diyorsun, hep bizi - seni sevenleri düşünüyorsun.

Seninle gurur duyuyorum. Ve... cesaretini çok kıskanıyorum.

Bu direnişin haklı davanıza olumlu katkılar yaparak mutlu bir şekilde tamamlanmasını diliyorum.

Selamlar ve sevgiler...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)