Sade Mutfağım



Merhaba,

Dana önce "Hayatımı Sadeleştiriyorum" yazımda da bahsettiğim gibi Londra'da yaşamaya başlamak benim için sadece bir ülke değişikliği değil, aynı zamanda yavaş yavaş sadeleştirmeye çalıştığım hayatımın (hayatımızın) değişiminin ivme kazandığı bir kısmı.

Bu yazıda sizlere minimalist yaşamak isteyen bir insanın mutfağının nasıl olabileceğini göstereceğim. Başka sade yaşayanlar için fazlalıklarım olabilir ama emin olun ki İstanbul'daki mutfak eşyamın %10'u bile değildir buradaki eşyalarım ve yetiyor da artıyor bile. Üstelik bu eşyalarla 5 kişilik misafir de ağırladım. Demekki az ve öz eşya gayet de iş görüyor.

Resimlerle devam edelim isterseniz.

MUTFAĞIMIZIN GENEL GÖRÜNÜMÜ
(Sağdan sola doğru)










MUTFAK EŞYALARIMIZ


Saklama kapları / Blender-Mikser / Kağıt havlu ve mendiller


Kapaksız tavalar


Çatal-Kaşık-Bıçak / Konserve-Şarap Açacağı vs


Tabak-Çanak vs / Alüminyum folyo vs


Tencere-Fırın kabı vs


Maşa-Kepçe-Çırpma Teli vs


Kapaklı tava ve ızgara tavası


Doğrayıcı / Yumurta Pişirici / Kesme Tahtası / Tepsi / Meyve Sepeti


Fincan / Bardak vs



Deterjan / Plastik Kaplar / Rende vs


Baharat-Sos vs


Deterjan / İlaç


Kiler Dolabı


Mini Kiler Dolabı


Çay-Kahve Sepetleri

Mutfağın genel görünümüne baktığınızda fırın-aspiratör-elektrikli set üstü ocak , kurutmalı çamaşır makinesi , bulaşık makinesi , derin dondurucu , buzdolabı ve kombinin eve ait olduğunu tahmin etmişsinizdir. Ayrıca büyük metal çöp kutusu da eve ait. 

Resim sayısını arttırmamak için; ütü, çamaşır sepetleri, portatif masa üstü ütü aparatı, şarjlı el süpürgesi, kettle,çay makinesi, mikrodalga fırın, Actifry ve tost makinesinin ayrıca resimlerini çekmedim. 

Fark ettiğiniz üzere bir çok dolabım yarı yarıya boş, bazılarında ise sadece küçük ev aletlerinin kutuları var. Böylelikle dolapları temizlemek de çok kolay oluyor. ;)

Bazı sayıları özellikle sizinle paylaşmak istiyorum; çatal-bıçak-kaşık sayısı 10 ar, 1 et - 1 sebze - 3 meyve olmak üzere 5 tane bıçağımız var, 6 su - 4 meşrubat bardağımız var mesela.

Neden şarjlı el süpürgemiz var? Çünkü Mehmet sürekli birşeyler döküyor ;)

Neden hem kettle hem de çay makinemiz var? Çünkü kettle önce alındı, çaydanlık bulamayınca Amazon'dan çay makinesi getirtmek zorunda kaldık. 

Neden yumurta pişirme makinemiz var? Çünkü ben çocukluğumdan beri makinede yumurta pişirmeye alışığım ve hergün yumurta yemeğe çalışıyoruz.

Neden Actifryımız var? Çünkü az yağda pişirme olanağı sunuyor ve senelerdir kullanıyoruz.

Sanırım fazlalık olarak görülebilecekler bunlar :) Bazen fazlalıkmış gibi düşündüğümüz eşyalar da efektif olabilir görüldüğü üzere. 

İşte benim SADE MUTFAĞIM. 

Fikir ve eleştirilerinizi bekliyorum. 

Sevgiler...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)