Ben Beyaz Tavşanı Takip Ediyorum Ya Siz?


Bu yazıyı belki daha önce yazmam gerekirdi,belki de şu an daha doğru bir zaman; çok emin değilim açıkçası.Çünkü konu hayati önem taşıyor bana göre.

Konumuz ürünlerini hayvanlar üzerinde deneyerek üreten markalar ve hayvan deneyleri yapmayan (cruelty free) markalar ve BEYAZ TAVŞAN.

Sizin de tahmin ettiğiniz gibi BEYAZ TAVŞAN bir simge, hayvan deneyleri yapmayan markalarda kullanılıyor. Ancak benim piyasada yaptığım araştırmaya göre bu simgeyi ürünleri üzerine koymadığı halde hayvan deneyleri yapmayan markalarda var. 

Bu nedenle sadece görünen BEYAZ TAVŞANI değil, Alice gibi herkesin göremediği BEYAZ TAVŞANLARI da takip etmeliyiz.

Ben bir hayvan sever olarak yaklaşık 1 yıl önce hayvan deneyleri yapan markaları hayatımdan çıkarmaya karar verdim. Ancak evdeki ürünlerin neredeyse %85-90'ının böyle olduğunu anlayınca savurganlığında Dünya'ya ve hayvanlara zararı olduğunu bilen bir insan olarak biten ürünün yenisini bu felsefeye göre satın almanın daha uygun olacağını düşündüm.

Ve... Bu süre zarfında aşağıda da belirteceğim markalar dışında alışveriş yapmamaya başladım. Halen daha ürünlerimin %40 civarı hayvan deneyleri yapan markalardan oluşsa da 2yıl tamamlandığında (çünkü bazı ürünlerin kullanım süreleri 24 ay),  %100 hayvan deneyleri yapmayan ürünlerden oluşan ürünler kullanmaya başlamış olacağım. 

Gelelim bu markalara ... Aşağıda logosunu koyacağım markaların cruelty free / hayvan deneyleri yapmayan markalar olduklarını nasıl öğrendim?

1. Direk markaya eposta attım ve ayrıntılı cevap aldım.
2. Pinterest uygulaması üzerinden bu araştırmayı daha önce titizlikle yapmış bazı kullanıcıların bilgilerinden yararlandım.

Şimdilik Türkiye'de bulunan markalarla sınırlandıracağım, ancak isterseniz daha sonra yurtdışından satın alınabilen markaları da paylaşırım.

Bu arada Dünya'da bir çok vegan (hayvansal ürün içermeyen) ve temiz içerikli (petrol ürünleri vs içermeyen) marka var ve bu markalar genellikle hayvanlar üzerinde de test yapmıyor. Zaten doğayı, kendimizi koruyorsak hayvanları da koruyor olmamız gerekiyor. 


WATSONDA SATILANLAR 



GRATİSTE SATILANLAR









ECZANELERDESATILANLAR










SEPHORADA SATILANLAR


DİĞER MARKALAR










Bunlar şimdilik benim bildiklerim ve bulduklarım diyelim. Yeni markalar keşfettikçe bu yazıya ekleme yaparım sizler için. 

Yukarıdaki markaları dikkatle inceleyenler anlayacaklarki eğer hayvan sever olduğumuzu iddia ediyorsak, kullandığımız birçok ürüne veda etmemiz gerekiyor. 

Sevgiler...














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)