MERHABA 2015 MERHABA YENİ YILIM

Her yeni yılla, yeni haftayla ve yeni günle kararlar alırız çoğu zaman. Ancak büyük bir kısmına ya hiç uymayız yada birkaç gün yada hafta sonra terk ederiz. 30lu yaşlarımın bana bir gtirisi olarak ben aldığım kararların daha büyük bir kısmına uymaya başladım.

Nasılı ve nedeni de bir hayli yalın üstelik. Olgunlaştım diyemeyeceğim, çok iddialı olduğu gibi gerçeği de yansıtmaz. Olgunlaşacak bir yapıya sahip değilim zaten. Ama daha az karar almayı öğrettim kendime. Üstelik uygulayabileceğim kararları da alabiliyorum artık. Daha ne olsun! Şimdilik kafi...

2015 yılı ise uygulayabileceği kararları , uygun zamanda almamı ister gibi beklentilerle dolu çıkageldiği 3 gün önce. Her yeni yılın başlangıcında böyle hislerle dolu olsam, dünyadaki en motive olmuş insan olurdum sanırım. Ama bu yıl böyle bir başlangıca ihtiyacım olduğu için, bu güzel durum için şükrediyorum elbette.

2015 yılının başlangıcı için kendimi ve hayatımı kategorize edeceğim ve kararlarımı (yada fikirlerimi) buraya yazacağım. Ne kadarı gerçekleşecek ve devam edecek zamanla göreceğiz sanırım.

1. Ruhumu ilgilendiren fikirler : Kafamın içinde çok fazla ses var son günlerde. Hayatımda ilk kez iç sesimi bastıramadığım için kendi kendime konuştuğumu fark ettim. Odaklanamadığım için o anki durumu yüksek sesle aynaya bakarak kendime anlatıyordum arabanın içinde. Bu beni ilk başta ürküttü, ancak çok fazla faktör, çok fazla kulvar var hayatımızda. Bazen hangisine kulak vereceğimizi karıştırıyoruz. Ben de farkındalığımı olumluya çevirmeye çalıştım bu konuda. Sesler yükselince hiçbirini dinlemeyip başka bir konuya odaklanıyorum, sıraya girmelerini ve teker teker gelmelerini beklercesine. Şimdilik işe yarıyor, umarım böyle devam eder.

Karar 1: Odaklanacağım diye uğraşma! Hemen bambaşka bir konuyla ilgilenerek mola ver.

Ticari olabilir ama kendime bir Kişisel Gelişim Ajandası aldım. Fikirlerimi organize etmem de ve kendimi ifade etmem de ajanda ve defterler her zaman işe yaramıştır.





Hergün birşeyler yazmak elbette çok zor ama denenebilir. Her gün olmasa bile belli bir düzende yazabilirim diye düşünüyorum. Ne yazacağım? sorusunun yanıtı çok kolay : Canım ne isterse ...

Karar 2 : Ajandayı organize olmak için ve düşünceleri ifade etmek için kullan.

2. Bedenimi ilgilendiren fikirler : 4.Kasım.2014 tarihinden beri diyetisyen kontrolünde kilo veriyorum 83,3 kg başladığımız ve ilk hedefi 11 kilo belirlediğimiz bu sağlıklı beslenme programında şu an 75,7 kg geriledim son ölçüme göre. Ocak ayı ortasına kadar yada sonuna kadar ilk hedefe ulaşıp, 2. hedefi tahminen 64-65 kg olarak belirleyip Mart-Nisan gibi 2. hedefe de ulaşırım diye öngörüde bulunabilirim.

Karar 3 : Her koşulda diyete devam! Evde yediğin, dışarıda giydiğindir ;)

Elbette ana problemim hareket ve spora değinmeden olmaz. Annemin ameliyatı 12 Ocak'ta , iyileşme sürecinin tamamlanması benim de spora dönüşüm olacak. O Mehmetle daha kolay ilgilenecek ben de spor için vakit ayırabileceğim.

Karar 4 : Şubat tatilinden sonrası için spor programı ayarla, başla ve değiştirerek devam et.

Mehmet 2 yaşını dolduruyor , onun da planlanmış fiziksel aktiviteye ihtiyacı olacak ki alışkanlık oluşsun.

Karar 5 : Havanın ısınması ile birlikte Mehmetle Gölet'te sabah yürüyüşüne başla.

3. Evde geçirilen zaman ile ilgili fikirler : Ev hallerimi daha organize etmeliyim. Kategoriler: Temizlik, kişisel bakım, Mehmetli zamanlar, boş zamanlar.

Geçen yıl hazırladığım Rutinler Kontrol Listesini güncelleyip işe koyulmak mantıklı görünüyor. Çünkü uyabildiğim zamanlarda o listenin çok faydasını görmüştüm. Temizlik ve kişisel bakımı büyük ölçüde aradan çıkarmış olurum böylelikle.

Karar 6 : Rutinler Kontrol Listesini güncelle ve kullan.

Mehmetli zamanlar günümün en önemli ve en uzun zaman dilimi. Bireyselliğini desteklediğim için sürekli onunla oyun oynayıp aktivite yapmıyoruz, zaten böyle bşr talebi de yok. Öğrenmeyi öğrenebilmesi için özgür olması gerektiğine inanıyorum. Müziği sevdiği için TV genelde müzik seti işlevi görüyor, müzik kanalları açık. Arada 1 saat kadar çocuk kanalı açıyorum ama şimdilik pek ilgi göstermiyor. (Ve bu beni çok mutlu ediyor.) Ayrıca anne-çocuk aktivitesinden çok bireysel oyuna meyilli bir çocuk, çoğunluğu arabalardan oluşan oyuncakları ile kendi kendine oynuyor. Yapboz, lego ... gibi oyuncaklara henüz ilgi göstermiyor.

Kendi kendine oynadığı için ben de kitap, dergi ... okuyor; bazen belgesel, yemek programı yada 1 bölüm yabancı dizi izliyor; mutfakta işim varsa onu yapıyor; okulla ilgili işlerimi tamamlıyor yada telefon ve tabletle internette vakit geçiriyorum. Bu durum Mehmet'in etkileşimi ile şekilleniyor. Bence böyle de devam etmeli.



Karar 7 : Mehmet'i özgür bırakıp rol model olmaya devam, anne-oğul aktivitelerinin de zamanı gelecek.

Boş zamanlar otomatik olarak saat 21.00' den sonrayı (Mehmet uyuyunca) ve annemler Mehmet'i gezmeye götürünceyi kapsıyor. Genelde Mahirle vakit geçiriyoruz. Öyle de olmalı zaten.

4. Okulda geçirilen zamanla ilgili fikirler : Yarım gün okula gidiyor olmak müthiş bir durumen geç 13.00'de zaten işim bitiyor. Okulda gerekli iş ve işlemleri yapacak vaktim zaten var. Bir de yılların getirdiği düzen sorunsuz ilerlememi sağlıyor. Bu nedenle günlük ekstra durumlar dışında bir ihtiyaç söz konusu değil.

İşte oldu 2015 yılının başlangıç programı hazır. Yeterli mi? Bence evet...

Yorumlar

  1. Harika. Yıllardır asla başaramadığım ve sanırım ömrümün sonuna kadar da başaramayacağım planlı olma, fikirleri, etkinlikleri, gündelik yaşamı, kişisel gelişimi düzene koyma olayını nasıl başardığını çok iyi anlatmışsın. Benim hayatımda mutluluklar, başarılar, keyifler anlık ve karman çorman olmaya devam edecek gibi görünüyor. Seni tebrik ediyorum ve istikrarlı bir yıl geçirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yılların eskitemediği arkadaşlıklar bence bizimkiler görüşemesek de.
      Teşekkür ederim yorumun için.
      Selamlar, sevgiler...

      Sil
  2. Bu arada yazın beni de en azından yazmak için motive etti. Bir şeyler yazıyorum bitince okursan memnun olurum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)