Okula Dönüş Haftası Hakkında


Merhaba ,

1 Eylül tüm öğretmenler için "OKULA DÖNÜŞ" manası taşır ve ben bir öğretmen olarak mesleğimin 11. yılına yeni bir okulda başlamanın heyecanını yaşıyorum. Her yeni ortam insanı heyecanlandırır, öğretmen olarak çalışmış olacağım 4. kurum olan Esenkent Atatürk Ortaokulu'na tayinim beni çok mutlu etti  ve doğal olarak heyecanlandırdı.

Pazartesi günü yeni okuluma heyecanım kadar soru işaretlerimi de beraberimde götürdüm. Sonuçta dershane ve özel okul kariyerimden sonra MEB'e geçtiğimde Sazlıbosna'da da özel okul gibi çalıştım ve tek öğretmen olmanın rahatlığını yaşadım. Ancak burada 5-6 Fen Bilimleri Öğretmeni bir arada nasıl çalışacağız diye merak etmekten kendimi alamadım. Karşıma nasıl insanlar çıkacağını merak etmem de cabası.

Ama her zaman yeni bir yere giderken içimden ettiğim duayı tekrarladım : "ALLAH İYİ İNSANLARLA KARŞILAŞTIRSIN" Ve... en azından ilk izlenim olarak çok şükür iyi insanlarla karşılaştım. Özellikle Fen Bilimleri Zümre arkadaşlarıma zaten ilk günden içim çok ısındı ve uyumlu hareket edebileceğimizi şu 4 günde gözlemledim. Bugün sabahtan itibaren yaptığımız sohbetler , iş planlamaları ve paylaşımlar da çok güzeldi. Umarım hep böyle devam edebiliriz.

Benim için bir ilk olan büyük okul deneyimi, dersim açısından yeni bir deneyime de gebe. Şimdiye kadarki meslek yaşantımda hep 5-6-7-8 tüm grupların derslerine girdim. Bu sene ise 2 tane 5. sınıf , 3 tane 6. sınıf olmak üzere 5 şubenin dersine gireceğim (tabi bir değişiklik olmazsa). 7 ve 8. sınıflardan uzak kalacağım. Bu benim için yeni bir deneyim olacak. Ancak 4+4+4 sistemi dolayısıyla 7 ve 8. sınıf müfredatının eski olması ve bu sene 7. seneye de 8. sınıfın bu müfredatı son kez okuyacak olması; 5 ve 6. sınıfların ise yeni müfredat üzerinden devam etmesi benim için 7 ve 8. sınıf müfredatından uzaklaşmak anlamı taşımayacak. Bu da çok olumlu bir durum bence.

Aslında bu yazıyı Öğretmenler Kurul Toplantısı yapıldıktan sonra yazmak istiyordum ama iki gündür toplantının sürekli ertelenmesi hevesimi kaçırdı biraz. İptal ve ertelemelerden oldum olası hoşlanmam. Ama MEB çalışanları böyle durumlara alışık olmak zorunda maalesef. Bugün tamam olan her yönetmelik, seminer v.b. olgu yarın yok olabilir bizim kurumumuzda.


Neyse lafı fazla uzatmayayım. 2014-2015 Eğitim ve Öğretim yılı benim için yenilik ve güzelliklerle başladı. Umarım böyle de devam eder.

Sevgiler...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)