Boş Koltuk ve J.K. Rowling


Bir yazarın bir serisini okuduktan sonra farklı bir kitap yayınladığında şüpheyle gider elim o kitaba. Hele ki bu seri HARRY POTTER gibi gerçekten özgün ve fantastikse yeni kitabı satın almakta zorlandığımı itiraf etmeliyim. Ama iyi almışım. 



BOŞ KOLTUK bana bir yazarın bambaşka tarzlarda çok başarılı romanlar yazabileceğini tekrar ispatladı. Çünkü arka kapağında yazdığı gibi "Küçük bir kasaba hakkında büyük bir roman" olan BOŞ KOLTUK; ne fantastik, ne de bilim kurgu romanı. Küçük bir kasabada yaşayan insanların arzularını, duygularını, hırslarını, üzüntülerini, sevinçlerini tamamen gerçek dünyaya ait olan duyguları ve olayları objektif bir bakış açısıyla anlatan hayatın içinden bir roman. 

İngiltere'de bulunan Pagford isimli küçük kasabanın, aslında Türkiye'nin herhangi bir kasabasından hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanın olduğu yerde hırs, yalan, ikiyüzlülük, dedikodu ... mutlaka vardır ve bunlar bazen bazı insanların hayatlarını kökünden etkiler. İşte BOŞ KOLTUK da bir insanın ölümünün ardından kasabada yaşananları ve değişen yaşamları anlatıyor.

HARRY POTTER serisini her bir kitabını heyecanla bekleyip , çıktığı hafta alıp okuyan birisi olarak ; bundan sonraki J.K.ROWLING romanını şimdiden beklediğimi itiraf etmeliyim. Evet, itiraf ediyorum, kitap yazarak dolar milyarderi olan ilk kadın olan bu kadını için için kıskanıyorum. Çünkü hayatım boyunca hayal ettiğim iki farklı son vardır : 1. Kitap yazarak dünyaca ünlü olmak yada 2. Bir sahaf dükkanı açıp bütün gün kitapların içinde olmak. 1.si için yeterli donanıma sahip olmadığımı kabul ediyorum. Ancak belki birgün 2.si bir hayal olmaktan çıkar. Kim bilir? :)))

Sevgiler...

İlgilenenler için : Orjinal adı THE CASUAL VACANCY. Çeviriyi DOST KÖRPE yapmış. 
Yayıncı ise Doğan Kitap. İndirimsiz fiyatı 30 TL










Yorumlar

  1. Dilerim hayallerinizi gerçekleştirirsiniz, ben de en kısa zamanda alacağım kitabı, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğiniz için teşekkür ederim. İyi okumalar. Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)