OKULLARDA SERBEST KIYAFET İSTEMİYORUM...


Nasıl Uygulanacak?

Azınlık ve yabancı okullar hariç, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda, yönetmelikte belirlenen sınırlamalar dışında okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde kılık ve kıyafet serbest olacak. 
Öğrenciler, okul, sınıf ve şubelerde tek tip kıyafet giymeye zorlanamayacak. 

Kurallar
Okullarda, serbest kıyafet giyilecek, ancak vücut hatlarını belli eden şort, tayt, diz üstü etek, derin yırtmaçlı etek, kısa pantolon, kolsuz tişört ve kolsuz gömlek giyilmeyecek.

Bunlara dikkat!
Okullarda boyalı saç, makyaj, bıyık ve sakal yasak olacak. Siyasi sembol içeren simge, şekil ve yazıların yer aldığı fular, bere, şapka, çanta kullanılamayacak. 


Kız öğrenciler, ortaokul ve liselerde seçmeli Kur'an-ı Kerim derslerinde başlarını örtebilecek. Bugünden itibaren imam hatiplerdeki kız öğrenciler isterlerse tüm derslerde, normal ortaokul ve lisede okuyan kız öğrenicler seçmeli Kuran-ı Kerim derslerinde başörtüsü takabilecek.

Eşofmanda da tek tipe son
Öğrenciler, beden eğitimi ve spor derslerinde eşofman, diğer spor etkinliklerinde ise etkinliğin özelliğine uygun kıyafet giyecek, ancak öğrenciler tek tip eşofman veya spor kıyafeti giymeye zorlanamayacak.

Forma 1 yıl daha giyilebilecek
Öğrenciler, 2012-2013 ve daha önceki öğretim yılları için okul yönetimlerince belirlenen önlük veya okul üniformalarını 2013-2014 öğretim yılında da giyebilecek.

Tek tip için yüzde 60'ın onayı gerekiyor
Velilerin en az yüzde 60'ının muvafakatiyle, MEB'e bağlı özel kurumlara ait okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde 4'üncü maddede yer alan sınırlamalara uyulmak kaydıyla, okul yönetimlerince okul kıyafeti belirlenebilecek.

Kaynak : ogretmenler.biz


Kampanyaya destek vermeyi tercih ettim. Benimle aynı fikirde olanları kampanyaya destek vermeye çağırıyorum. Sevgiler...

OKULLARDA SERBEST KIYAFET İSTEMİYORUZ... İMZA KAMPANYASI - imzakampanyam.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)