Momiji Bebekleri ve Fatıma'nın Eli


Bugün sizleri MOMIJI mesaj bebekleri ile tanıştırmak istiyorum. Yukarıda resmini gördüğünüz ALEX benim favorim. Henüz satın alamadım ama listemin başında yer alıyor kendisi :)) ALEX , Momiji koleksiyonlarından BOOK CLUB'ın üyelerinden. Elbette benim gibi bir kitap tutkununa da böyle bir Momiji yakışır değil mi?


Momiji Bebekleri 2005'den bu yana dünyayı kasıp kavuruyor ama ülkemizi fazla kavurduğu söylenemez. Türkiye'de bazı alışveriş sitelerinde tüm koleksiyon olmasa bile, bazı figürlerin satışı var. 

Momiji bebekleri ahşaptan. Alt kısmında bir boşluk var ve orada da not kağıdı duruyor. Mesajını yazarak, bebeği bir sevdiğinize armağan ediyorsunuz. 


Her bir figür belli bir sayıda yapılıyor ve hepsi el işi. Bebeklerin altında numaraları var. 

Koleksiyon yapanlar ise genellikle bu bebekleri kendilerine alıyor ya da sevdikleri tarafından Momiji bebekleri hediye ediliyor. Çok tatlılar ama... İnsan koleksiyon yapmamak için kendini zor tutuyor.

Aynı zamanda başka aksesurları da mevcut. Anahtarlıklar, kupalar, telefon kılıfları... 




Sizce nasıllar?





Momijilerden ayrılıp kitaplara geçiş yapıyorum :))) Tam bir U dönüşü olacak hazırlıklı olun. 

Yaklaşık 1 haftadır "FATIMA'NIN ELİ" isimli kitabı okuyorum. Yarısını geçtim ve artık fikir beyan edebilirim. 



Öncelikle kitap 16. yy İspanya'sında Endülüs Devleti'nden geriye kalan Moriskolar (Müslümanlar) ve Hıristiyanlar arasında yaşananları anlatıyor. Dönem Osmanlı'nın Muhteşem Yüzyılı ;) Ancak Endülüs için muhteşem kelimesi yerini vahşete ve acımasızlığa bırakıyor. Her iki tarafta birbirini kırıp geçiriyor. 

Romanın baş kahramanı iki din ve iki aşk arasında kalıyor. Anlatımı çok akıcı , tarihi detaylar oldukça doyurucu. 

Kitap okumayı severim ve tarihi romanlar ilgimi çeker diyenlere tavsiye ediyorum.

Şimdilik benden bu kadar Galatasarayımın maçı başlıyacak. Hoşçakalın. Sevgiler...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)